Is Wageningen noch wel schaak-enthousiast?

Is Wageningen noch wel schaak-enthousiast?

Berichtdoor wall » Do Apr 21, 2016 7:44 am

Een verschijnsel dat de laatste jaren steeds meer op de voorgrond treedt is de afwezigheid van een groot aantal spelers, met name de sterkere spelers, bij diverse activiteiten van de club. Viel het al langer op dat voor snelschaken amper een vertegenwoordigend team op de been te brengen is, ook in de interne competitie is de opkomst mager. Afgelopen woensdag was er weer een voordracht van Afek, waarvan bekend is dat het onderhoudend en leerzaam is.
Voor de meeste deelnemers was het niveau wellicht wat aan de zware kant maar dat had ook te maken met de armetierige opkomst. Slechts 9 bezoekers met als sterkste schaker een speler uit het derde team. Overigens zijn dit wel echte liefhebbers. Daar doet Afek het dan maar voor. Ik zelf had allang de brui eraan gegeven.
wall

Re: Is Wageningen noch wel schaak-enthousiast?

Berichtdoor OrangOetan » Vr Apr 22, 2016 8:15 pm

Zeer gewaardeerde Wall,
Ik kan me niet heugen dat jij je spontaan beschikbaar stelde als trainer dit seizoen, dus om er al de brui aan te geven vóór je er aan begonnen bent, geeft te denken ...
Verder wil ik je meegeven dat als ik jouw constatering lees: "De afwezigheid van een groot aantal spelers, met name de sterkere spelers" in combinatie met de andere constatering: "ook in de interne competitie is de opkomst mager" mij de gedachte bekruipt dat ik en velen met mij, die jou als een van die sterkere spelers zien, erg weinig Wall-aanwezigheid bespeuren in de interne competitie of überhaupt op dè verenigingsavond tenzij je aantreedt in je team. Mocht ik daar debet aan zijn en is er sprake van vrees voor de 1. b4 van ondergetekende, dan beloof ik je dat als jij dat aangeeft, ik de eerstvolgende interne match die wij onderling zullen spelen, een alternatieve opening tegen je zal spelen!
Kortom:
Wacht niet op wat de club doet voor jou maar doe wat voor de club: Ik zie je liever niet als de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet en ik durf je te garanderen dat als jij een training gaat verzorgen je zeker volle zalen trekt!
Met enthousiaste schaakgroet,
OO
PS Morgen speelt Ons Derde in Arnhem een belangrijk degradatie-duel: Jouw aanwezigheid als voormalig en helaas afvallig teamgenoot zou ons wel eens tot grote schaakhoogten kunnen doen stijgen, wees welkom!
OrangOetan

Terug naar Algemeen