Het is een team waar we al jaren tegen spelen, niet elk jaar, maar zo voelt het wel. Net als Wageningen 2 spelen ze al jaren met ongeveer hetzelfde team. Het zijn ook fijne boeven, de mannen van PSV/Dodo. Ik weet zelf niet waar de naam vandaan komt, maar intrigerend is het wel. Met PSV heb ik als jongen uit de Watergraafsmeer niet echt veel (om het eufemistisch uit te drukken) en de laatste Dodo is al lang geleden overleden. Wie het weet mag het zeggen. Verder erg intrigerend is dat ik al 61 en ruim een half jaar rond loop op deze aardkloot en ik in al die tijd maar twee Olgers ben tegengekomen. En die zaten ook nog naast elkaar aan bord 5 en 6. Grote en Kleine Olger. Grote kwam ik af en toe tegen in Den Haag toen we daar de wereld aan het verbeteren waren, Kleine zag ik voor het eerst en hield met leeuwenmoed en via het allerlaatste muizengaatje Hans op remise (6). Olger-I had toen al zijn remise tegen DeNaaijerd (5). We hadden nooit ook maar enig uitzicht op een goed resultaat. Ananasje (3) had haar dag niet, moest ook tegen de sterke van Brummelen. De prachtige bruine ogen van Ananas krijgen als de opening niet loopt de glans van een Portugese fadozangeres die net een lied ten gehore heeft gebracht over een wel gewenste maar niet geconsumeerde liefde. Hoe het ook zij, de 0 die je wist dat zou komen kwam ook. Verder heerste het remisevirus over de borden 1-6 (Jef, PPP, TjerkieDerkie, DeNaaijerd, Hans), waar weinigen iets te miepen hadden, behalve dan Hans tegen Olger-2. Dus moesten bord 7 en 8 de overwinning binnen brengen. Daarom waren Claim en Sul ook aan bord 7 en 8 gezet. Helaas was dit een tactische misgreep van de bovenste plank, waar DeNaaijerd bij pakweg FC EIndhoven of MVV de laan voor zou zijn uitgestuurd. De potente bengels van weleer legden flauwe patronen op de 64 velden en werden stijf ingerekend. Aan de bar komen de heren pas weer tot leven, zodat er toch nog enig plezier aan ze te beleven is. De ene krijgt zelfs weer een kind

Onze Wees en Slijpert speelden in het 1e en we hadden ze gelukkig dicht bij ons. Laatste ronde wordt onbedoeld spannend met de schamele 5 punten. 4-4 is genoeg om Beuningen (ook 5 punten, maar slechter doelsaldo) in Kreuningen te veranderen, maar voor hun en ons is ook nog van belang wat de nummers 9 en 10 (met 4 punten) doen.